W przedwojennych Chojnicach

Chojnice między wojnami. Życie codzienne i niecodzienne.

Biały tydzień

Pokoleniom wyrosłym po 1989 roku wydawać się może, że gwałtowny rozkwit reklamy, promocji i wyprzedaży jest dzieckiem obecnych czasów. Jednak łatwo można przekonać się, że to już dawno było. Okres przedświąteczny w przedwojennej Polsce, tak jak w obecnych czasach, był najbardziej bogaty w anonse reklamowe. Od wieków ludzie w tym okresie czasu wydają najwięcej pieniędzy. Potem jednak przychodzi kryzys. Handlowcy próbują wybrnąć z niego za pomocą dobrej reklamy i wyprzedaży. Podobnie było w przedwojennej Polsce, kiedy w okresie poświątecznym dominowały w reklamach takie hasła jak: „biały tydzień” czy „sprzedaż inwenturowa”. „Białe tygodnie” popularne były zwłaszcza w „Domu mód” Stanisława Bączkowskiego oraz „Składzie bławatów” Juliusza Schreibera.

Reklama zamieszczona w "Dzienniku Pomorskim".

Reklama zamieszczona w „Dzienniku Pomorskim”.

Next Post

Previous Post

© 2019 W przedwojennych Chojnicach